فاکتور رسمی - صدور فاکتور رسمی قانونی

صدور فاکتور رسمی قانونی

صدور فاکتور رسمی قانونی

صدور فاکتور رسمی قانونی, کلیه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده ملزم به صدور فاکتور رسمی قانونی به خریداران خود می‌باشند

صدور فاکتور رسمی قانونی 

امروزه با مکانیزه شدن امور حسابداری در کسب و کارهای مختلف، بسیاری از مشاغل جهت صدور فاکتور رسمی قانونی از نرم افزار حسابداری استفاده می کنند. در این صورت می توانند به صورت اتوماتیک جهت صدور فاکتور رسمی قانونی  با شمای مختلفی از جمله  صدور پیش فاکتور ، فروشگاهی، صدور فاکتور رسمی،صدور فاکتور غیر رسمی، حواله انبار، شخصی، نمایشی و … صدور و چاپ کنند.

در این صورت زمان کمتری برای صدور و چاپ جهت صدور فاکتور رسمی قانونی صرف می شود. چرا که تنها با چند کلیک ساده، تمامی اطلاعات مورد نظر شما در قالب یک فاکتور آماده قرار میگیرد و برای چاپ آماده می شود.

مشخصات صدور فاکتور رسمی قانونی (مالیاتی، دارایی، صورتحساب فروش کالا و خدمات) به شرح زیر است:

* نوع کاغذ به انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی می تواند کاغذ تحریر ۸۰ گرمی اندونزی به منظور استفاده در پرینتر و یا کاغذ تحریر ۶۰ گرمی جهت نوشتن دستی و استفاده از کاربن و نیز کاغذ کاربن لس ( خود کپی، کاربن دار، بدون کاربن، NCR) باشد.

* تعداد نسخ یا برگ نیز به انتخاب اشخاص بوده که می تواند ۲ برگی و یا ۳ برگی باشد و همچنین در مورد سایز کاغذ عموماً انتخاب اشخاص حقیقی و حقوقی سایز A4 بوده ولی انتخاب سایز A5 نیز بلا مانع می باشد.

* مهم ترین شاخصه چاپ جهت  صدور فاکتور رسمی قانونی (مالیاتی ، دارایی ، صورتحساب فروش کالا و خدمات) نوع چاپ شماره سریال آن می‌باشد که می بایست به روش چاپ افست یا ملخی به رنگ قرمز و کمی برجسته انجام پذیرد، که به راحتی قابل تشخیص برای ممیز دارایی باشد و کاملاً با چاپ دیجیتال و شماره زنی دستی متمایز است.

در رابطه با صدور فاکتور رسمی قانونی (مالیاتی، دارایی، صورتحساب فروش کالا و خدمات) لازم به ذکر است، کلیه واحدهای تجاری مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده ملزم به صدور فاکتور رسمی قانونی به خریداران خود می‌باشند؛ لذا صدور فاکتور رسمی قانونی ارتباطی به بزرگی و یا کوچکی واحد تجاری ندارد و هر خریدار می‌تواند در قبال وجوه پرداختی خود درخواست صدور فاکتور رسمی قانونی نماید و اگر فروشنده از صدور فاکتور رسمی قانونی امتناع نمایند مشمول جرایم مربوطه خواهد بود. با توجه به بخشنامه‌‌های مالیاتی در خصوص استفاده از دستگاه صندوق مکانیزه فروشگاهی در حال حاضر اکثر صورتحسابهای صادره ویژگیهای یک صورتحساب قانونی را دارد البته نبود فاکتور رسمی دلیل موجهی برای عدم پذیرش هزینه نمیباشد و ملاک پذیرش صورتحساب از سوی ممیزین مالیاتی مفاد مواد ۱۴۷و ۱۴۸ قانون مالیاتهای مستقیم است.



کلمات کليدي :

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*