فاکتور رسمی - ارائه گزارشات فصلی و دوره ای

ارائه گزارشات فصلی و دوره ای

ارائه گزارشات فصلی و دوره ای


09902127298
گزارشات خرید و فروش فصلی : 
تعیین میزان مالیات و اینکه مالیات به چه چیزهایی تعلق میگیرد فقط در تشخیص و تصمیم سازمان امور مالیاتی می باشد . از این رو سازمان امور مالیاتی بر کلیه در آمدها و رویداد های مالی شرکت ها و بنگاههای اقتصادی می تواند مالیات تعیین کند . این سازمان می تواند برای کلیه دفاتر قانونی شامل دفتر روزنامه ، دفتر کل ، دفتر هزینه ها و درآمد ها و نیز صورت حسابها مالیات تعیین نماید .

بنابراین طبق ماده ۱۶۹و ۱۶۹مکرر قانون مالیاتهای مستقیم کلیه اشخاص حقیقی وحقوقی موظفند نسبت به ثبت نام جهت دریافت کارت اقتصادی اقدام و بر اساس موارد زیر برای انجام معاملات خود، صورتحساب صادر و شماره اقتصادی مربوط به خود و طرف معامله را در صورت حسابها و فرم ها و اوراق مربوط درج نموده و همچنین فهرست معاملات خود را به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نمایند.

طبق این ماده قانونی کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی اگر اقدام به دریافت کارت و شماره اقتصادی ننموده یا با کارت و یا شماره اقتصادی افراد دیگری اقدام به معامله نمایند به میزان ۱۰ درصد میزان معامله جریمه خواهند شد . به گزارشاتی که اشخاص حقیقی و حقوقی بر اساس ماده قانونی ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر موظف به ارسال آن به سازمان امور مالیاتی ارسال هستند گزارشات فصلی گفته میشود .

در واقع گزارش فصلی فهرست معاملات و صورت کلیه پرداخت های مالی افراد حقیقی و یا حقوقی و گزارشات خرید و فروش فصلی هستند . البته گزارش فصلی با نام های دیگری از جمله صورت معاملات فصلی یا معاملات فصلی و گزارشات خرید و فروش فصلی موضوع ماده ۱۶۹ هم شناخته میشوند . هدف قانون گذار از این ماده قانونی در واقع شفاف سازی در کلیه مراودات مالی و رعایت حقوق خود مودیان بوده است .

گزارشات خرید و فروش فصلی باید حداکثر تا یک ماه پس از پایان فصل به سازمان امور مالیاتی ارسال شود . سازمان امور مالیاتی برای ارائه این گزارشات یک فرمت ارائه کرده که گزارشات ارسال شده باید با این فرمت و اطلاعات و جزییات آن مطابقت داشته باشد .

یک مسئله ای که باید صاحبان کسب و کار و مشاغل مشمول ماده ۱۶۹ به ان توجه کنند این است که گاهی بین ارائه گزارش فصلی و گزارش مالی سالانه شرکت همزمانی بوجود می آید در این موارد شرکت باید دو نوع گزارش مجزا به سازمان امور مالیاتی ارسال نماید .

تا زمانی که برای فرد یا شرکت شماره اقتصادی صادر نشده باشد اشخاص حقیقی باید از شماره ملی و اشخاص حقوقی باید از شناسه ملی برای ارائه گزارشات استفاده نمایند . اما اینکه چه افراد یا سازمان های در قانون مکلف به ارائه گزارش های فصلی شده اند در متن خود قانون به صراحت بیان شده است این افراد شامل کلیه اشخاصی که مکلف به ثبت رویدادهایی مالی خود در دفاتر قانونیِ روزنامه و کل و سایر دفاتر هستند دوم افرادی که طبق قانون موظفند کلیه معاملات خود را در دفتر هزینه و دفتر درامد هم ثبت کنند مانند بازرگانان ، صاحبان کارخانه ها ، اشخاص حقیقی یا حقوقی که در امر صادرات و واردات هستند ، کلیه صنوفی که برای آنها پروانه بهره برداری صادر شده است مانند موسسات حسابرسی و حسابداری ، کلیه شرکت های خدماتی و موسسات غیر انتفاعی از جمله دانشگاهها و مدارس غیر انتفاعی ، کلیه مراکز خصوصی صاحب کسب و کار مثل بیمارستان ها ، آسایشگاهها ، سازندگان و فروشندگان جواهر و طلا و بسیار دیگر که در قانون صراحتا به آنها اشاره شده است . کلیه این افراد موظف هستند در معاملات خود کد اقصادی طرف معامله را دریاقت کرده و در پرتابل سازمان امور مالیاتی چک و بررسی نمایند و در صورت هر گونه تغییر در بنگاه اقتصادی خود مثل انحلال یا تغییر نوع شغل و یا تغییر محل حداکثر تا یک ماه اطلاعات جدید را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهند .

فروش فاکتور رسمی معتبر با کداقتصادی وارزش افزوده
09902127298

کلمات کليدي : , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*